Nuffnang

Monday, August 23, 2010

Status.....anak negeri.....

Status kelahiran negeri mana, anak negeri mana......banyak membantutkan para saudara kita untuk mendapat bantuan zakat melalui baitumal terutama untuk yang ingin teruskan pengajian Islam. Sebab syarat beginilah banyak menyebabkan saudara kita batalkan niat untuk belajar, kekecewaan turut timbul dalam hati. Kalau satu kumpulan tu tak ada yang anak negeri maksudnya mereka akan susah dapat bantuan atau permohonan akan terus dibatalkan......Apakah duit tu akan disimpan sahaja.

Friday, August 6, 2010

Kita ini manusia & manusia kini......

video

Adakah kita ingat dari mana kita datang, dan selepas ini kita akan ke mana? Wahai manuasia, kejadian kita ini adalah begitu unik sekali. Kenapa bila kita sudah dewasa kita kian lupakan asal kejadian kita? Kian lama kian kita jauhi daripada agama kita (Islam) lupakan janji kita terhadap Allah SWT, kian jauh daripada ibu bapa yang membesarkan kita sampai kekadang kita rasa malu nak mendampingi mereka & rasa segan nak cium pipi mereka & bersalam dengan mereka pun kita tak lagi mesra seperti waktu kita kecil......

Thursday, August 5, 2010

Saja meluahkan perasaan....

Kalau sy dh pandai bab2 ttg Islam sy tk la susah pyh mencari tajaan/bantuan utk bljr dh, kalau sy dh tau semua tk perlu aku korban segala utk bljr d KUIS, kalau sy ada kelulusan dlm pengajian Islam atau yg setaraf dgnnya tk perlu sy nk tunduk smpi dihimpit oleh org yg rasa dia pandai dlm segalanya......Ilmu Allah bg, wahaiorg2 yg rasa dia tu byk ilmu tu jgn la kamu berlagak smpi jd sy ni mcm org ygbodoh tk tau ape.......Bimbinglah kami, didiklah kami, bknnya marah2 kami nibagai kami org yg tk tau nk nilai ape tu baik & buruk......Wahai org2 yg rasa dia tu hebat sgt tu dgr lah, kamu org sama juga kuar dr rahim ibu juga...Kamu juga bljr merangkak, bljr berjalan, bljr bercakap, bljrmakan.......apanya beza kamu dgn sy? Nk berlagak smpi tahap rasa kami ni mcmorg yg bodoh......Bukankah kamu juga makhluk ciptaan Allah juga kamu juga akankembali kpd Yang Maha Berkuasa (Allah SWT)........

Memori Konvo ILDAS 3/2010

Memori Konvo ILDAS 3/2010
Wah Ramainya......Pelajar Baru 7 je, carilah dimana saya.......